Инфекционный контроль
Инновации в медицине - здоровье нации
Последние новости
Львівський медичний форум 2018

Нужна ли страховая медицина

» » » У порівнянні з 2010 роком МОЗ України помітно підвищило ефективність державних закупівель

У порівнянні з 2010 роком МОЗ України помітно підвищило ефективність державних закупівель

27 фев 2012, 13:15    admin
0 комментариев    18 924 просмотра

У порівнянні з 2010 роком МОЗ України помітно підвищило ефективність державних закупівельЗдійснення поставок за укладеними договорами

На сьогоднішній день згідно укладених договорів 2011 року поставлено товарів більше 1,220 млрд грн. (72%), третина усіх поставок за торгами 2011 року була здійснена достроково.

За рахунок налагодження системи дострокових поставок у тісній співпраці із постачальниками було пришвидшено постачання товарів майже на 170 млн грн. за найбільш соціально важливими напрямками медикаментозного забезпечення. Це дозволило компенсувати періоди тимчасової нестачі медикаментів у регіонах.

За IV квартал 2011 року за договорами 2011 року було здійснено більше поставок, аніж за весь 2010 рік за договорами 2010 року!
За 5 останніх місяців 2011 року було поставлено майже такий самий обсяг закупівель, скільки за весь 2010 року та 3 місяці 2011 року за договорами 2010 року.

Підвищення конкурентного поля і прозорості держзакупівель

Цього року вдалося помітно підвищити конкурентне середовище держзакупівель і забезпечити прозорість тендерних процедур.
Аналіз номенклатури і закупівель 2010 року показали, що із 1,47 млрд грн закупівель 80% переможцями стали 7 фірм, а ціни на лікарські препарати і обладнання за деякими позиціями в два і більше рази перевищували ціни виробників-нерезидентів.
Через забезпечення справедливого ставлення до всіх учасників ринку при розміщенні державних замовлень цього року переможцями торгів стали 70 різних постачальників . В середньому ціни знижено на 9-10%, а за окремими позиціями - у 2 і більше рази.

Економія бюджетних коштів

Централізована система закупівель МОЗ України цього року дозволила за підсумками торгів досягти економії бюджетних коштів у розмірі 155 млн грн. (9%) порівняно з минулим роком.

Зокрема, наведемо окремі приклади досягнутої економії:

  • в рамках програми «Імунопрофілактика» при закупівлі вакцин у цьому році досягнута економія в розмірі 22,6 млн грн (9%). Якщо в минулому році придбання вакцини для профілактики дифтерії, правця, кашлюку (Пентаксим) обходилася державному бюджету у 237,34 грн, то в цьому році вдалося її закупити всього за 157,23 грн. Торік вакцина для профілактики туберкульозу (вакцина туберкульозна БЦЖ) коштувала 1,25 грн, натомість цьогоріч її вдалося закупити за 1,08 грн.
  • за програмою «Туберкульоз» вдалося зекономити більше 11 млн грн. (6,6%). Так, лише на одній закупівлі Левофлоксацина (500 мг) при закладеному в ТЗ обсягу фінансування у 11,5 млн грн. вдалося зекономити 6,4 млн грн. (56%).
  • за програмою «Онкологія» за підсумками торгів загальна економія склала майже 41 млн грн (15,5%). Зокрема, при закупівлі Гозереліна (10,8 мг) в кількості 1713 од. була досягнута економія більш ніж у 2 млн грн. При закупівлі Доцетакселу (120 мг) у кількості 1592 од. економія склала 4,3 млн грн., закупівлі Золедронової кислоти (4 мг) економія склала 3,5 млн грн (73 %).
  • за програмою «СНІД (ліки)» за підсумками проведених торгів загальна економія склала майже 23 млн грн (14,4%). Зокрема, при закупівлі «Лопінавір/Ритонавір» (200мг/50мг) економія коштів становила 17 млн грн.

Заощаджені кошти у 155 млн грн. були направлені на здійснення додаткових закупівель за найбільш пріоритетними напрямками здійснення державної політики медикаментозного забезпечення.

Особливості формування номенклатури закупівель

Вперше в практиці визначення номенклатури закупівель до етапу розгляду номенклатури на Комісії МОЗ України було проведено кілька попередніх етапів розгляду номенклатури в колах експертів та фахівців:

  • робоча нарада за участю провідних експертів МОЗ;
  • розширена робоча нарада за участю головних позаштатних спеціалістів МОЗ та представників усіх регіональних управлінь охорони здоров’я країни.

Завдяки цьому вдалося переглянути номенклатуру закуповуваних препаратів із урахуванням реальних потреб регіонів у медикаментах в якісному і кількісному відношенні. Першорядний пріоритет - забезпечити при обмеженому бюджетному фінансуванні охоплення лікарськими засобами максимальної кількості хворих шляхом першочергової закупівлі препаратів 1 та 2 ряду лікування, а також забезпечити цільове державне фінансування на профілактику та лікування на рівні ланок головним чином первинної та вторинної медичної допомоги.

Приклад: до недавнього часу держава могла забезпечити лікуванням лише 10-15% онкохворих. Це пов’язано з тим, що в МОЗ не існувало впорядкованої і ефективної системи державної закупівлі онкопрепаратів. Цьогоріч було поставлено і досягнуто завдання забезпечити лікуванням за рахунок держави принаймні 35-40% хворих. Для цього в корені переглядаються принципи забезпечення онкохворих ліками (відмова від закупівлі дороговартісних препаратів таржетної, цільової дії, вартість яких досягала 13 тис. грн. ) на противагу закупівлі більш універсальних у лікувальній терапії препаратів (у ціновому проміжку від 16 грн. до 5 тис. грн. за од.).

За повідомленням прес-служби МОЗ України

Комментарии